Yourlife – Wereld Anticonceptiedag

Anticonceptie: Er is zoveel meer.

Op wereld anticonceptiedag werd stilgestaan bij de 33 miljoen vrouwen wereldwijd die jaarlijks ongewenst zwanger worden. Ook in Nederland is dit probleem groter dan je misschien zou verwachten. Ruim 300.000 vrouwen overwegend in de leeftijdscategorie 20-24 jaar laten jaarlijks een abortus plegen.

Op wereld anticonceptiedag werd stilgestaan bij deze vrouwen. Yourlife heeft deze dag aangegrepen om mensen beter te informeren welke mogelijke anticonceptiemiddelen/methoden er allemaal zijn. Op het Museumplein werd een enorme penisconstructie gebouwd en deze werd gevuld met milieuvriendelijke biologisch afbreekbare helium spermaballonnen. De ballonnen werden voor het persmoment met luid gejoel losgelaten. Het campagneteam van paint it yellow deelde daarna nog veel spermaballonnen uit aan voorbijgangers. Kinderen vonden deze kikkervisjes echt COOL. Doel van deze actie was om persaandacht te creëren en de landelijke bewustwordingscampagne af te trappen.

De op het Museumplein aanwezige anticonceptiecamper ging na de PR stunt namelijk het land in om bij verschillende Universiteiten de studenten op een leuke manier te informeren over de anticonceptiemogelijkheden van nu en over anticonceptie door de eeuwen heen. Deze camper was ingericht als een mini museum en werd begeleid door een anticonceptiedeskundige. Studenten konden met al hun vragen bij haar terecht. Eerst wat schuchter, maar daarna was het mini-museum een groot succes. De campagne heeft veel lokale pers, radio en tv gehaald.

 

bekijk de foto’s

 

en ook de video

 

 

project info

Bureau paint it yellow BV

In samenwerking met: Rademakkers BV en O.M.C. works

In opdracht van: Yourlife