Mona

Stem toetje van het jaar!

Voor de Mona campagne “Stem Toetje van het Jaar” hebben wij een guerrilla verkiezingscampagne bedacht met een knipoog naar de echte politiek onder het mom van: ‘De verkiezing waar je wel blij van wordt”.

Doel van de guerrilla actie was om gedurende de maand september minimaal 100.000 stemmen te genereren op www.mona.nl en hiermee ook de merkbeleving verder te vergroten.

Middels de inzet van 30 grote verkiezingsborden in de zes grote steden met daarop de posters van de tien toetjes van de maand en het landelijk verspreiden van 12.000 verkiezingsposters werd de outdoor campagne onder de aandacht gebracht. Daarnaast reed er een verkiezingsbus rond met het Mona promotieteam die op jaarmarkten en braderieën consumenten met een Mona rood potloodje hun anonieme stem lieten uitbrengen. Ten slotte werd de outdoor guerrilla campagne door Mona via print en multimediale kanalen verder ondersteund.

Het resultaat van de guerrilla actie heeft de doelstellingen ruimschoots overtroffen.

 

gallery

 

project info

Bureau: paint it yellow BV

Opdrachtgever: Mona